رزاق کریمی:

 همه سعی خود را کردم تا به دام شعار نیفتیم

کارگردان فیلم «بانو قدس ایران» گفت: ما تحقیقات کاملی برای این فیلم انجام دادیم و همه سعی خود را کردیم تا به دام شعار نیفتیم.
کد خبر: ۲۷۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹ - 05February 2018

 همه سعی خود را کردم تا به دام شعار نیفتیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست پرسش و پاسخ فیلم مستند «بانو قدس ایران» ساخته مصطفی رزاق کریمی با حضور عوامل فیلم در پردیس سینما ملت برگزار شد. 

مصطفی رزاق کریمی در ابتدای این نشست اظهار داشت: کار تحقیق فیلم «بانو قدس ایران» از دی ۹۴ به مدت سه سال طول کشید. ساخت این فیلم برای من اتفاق مهمی بود و مستند پرتره مهمی در کارنامه هنری من محسوب می‌شود.  

وی در ادامه گفت: ما در این مستند به جغرافیای جدیدی رسیدیم و اینکه نباید خود را درگیر سانسور کنیم. ما به طور مستقیم با مساله روبه‌رو شدیم.

رزاق کریمی در ادامه افزود: از طرفی سعی داشتیم که تحقیقات ما کامل باشد تا فیلم به دام شعار نیفتد ما در این فیلم سعی کردیم حریم‌ها را حفظ کنیم و این با خط قرمز متفاوت است. فیلم هر چند مشکلات خود را داشت اما مسیر طبیعی خود را طی کرده است. طبعا ناگفته‌های زیادی هستند که جزء موارد خصوصی زندگی افراد در فیلم است.

این مستندساز بیان داشت: باید دقت کرد که مستند چه مسیری را قرار است طی کند زیبایی مستند در تناقض ها شکل می‌گیرد. ما از مصاحبه شونده خواستیم که روایت خود را از زندگی همسر امام داشته باشد. اصلا قرار نبود که نریتور با مصاحبه شونده ها هماهنگ باشد هر کس با توجه به حال و هوای خود در این فیلم روبه‌رو است. ما سراغ فرزندان آقا مصطفی رفتیم اما کسی را هم اجبار نکردیم که در فیلم حضور داشته باشند ما با همه فرزندان و نوه های امام تماس گرفتیم که تعدادی از آنها تمایلی به صحبت نداشتند.

وی در پایان گفت: شخصیت همسر امام در فیلم همان چیزی است که واقعا هست ما سعی نداشتیم که ایشان را مستقل نشان بدهیم بلکه ایشان واقعا مستقل بودند هم قبل از ازدواج با امام و هم بعد از آن و هم بعد از ارتحال حضرت امام این استقلال را حفظ کردند و در واقع خانواده را مدیریت می‌کردند.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار